Rekrutacja ... pomysłów.

Czasy (jak zawsze) są ciężkie. Wiele firm, wydawnictw i instytucji, zwłaszcza finansowych, boryka się z problemami.

Największym problemem jest brak pieniędzy, wynikający najczęściej ze spadku sprzedaży towarów lub usług.

Jedynym ratunkiem jest, w tej sytuacji, znalezienie nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży.

Takie pomysły mogą mieć osoby z zewnątrz, często z poza branży, nieskażone branżowym sposobem myślenia

albo osoby z firm konkurencyjnych, które nie mogły wykorzystać swej kreatywności we własnych firmach.

Zatrudnienie takich osób jednak odpada. Kreatywni profesjonaliści się cenią i na zatrudnienie takiej osoby trzeba

systematycznie wydawać niemałe pieniądze.

Pierwszy sposób.

Wszak firma nie potrzebuje pracownika ? koni roboczych ma dość ? firma potrzebuje pomysłów i rozwiązań organizacyjnych.

W tym celu firma daje ogłoszenie, że zatrudni np. dyrektora sprzedaży.

Oczywiście zapewnia b. atrakcyjne warunki płacowe, socjalne i odpowiednie narzędzia pracy (samochód, telefon, etc.).

Zgłasza się kilkudziesięciu chętnych, których zaprasza się na rozmowy.

Przed kandydatem roztacza się wizję wspaniałej pracy w wyjątkowo miłej atmosferze.

Dodatkowym walorem będą liczne szkolenia i wyjazdy zagraniczne.

To wszystko już niemal należy do kandydata, tylko ?

No właśnie, na drugiej rozmowie padają pierwsze konkretne pytania:

jak sobie wyobraża zorganizowanie sprzedaży, jakie ma pomysły na nowe kanały sprzedaży, na reklamę i promocję?

Na koniec zadanie bojowe, wszak już jest niemal pracownikiem ?

proszę przygotować na piśmie plan działań na najbliższy rok, z uwzględnieniem wszystkich nowych pomysłów.

Kilkudziesięciu kandydatów bierze się ostro do pracy (przecież każdy z nich otrzymał zapewnienie,

że jest idealnym kandydatem na to stanowisko) i po kilku dniach skrzynka pocztowa firmy zapchana jest pomysłami,

z których kilka jest naprawdę świetnych i godnych zrealizowania.

Teraz firmie pozostaje tylko powiadomić wszystkich, że nastąpiła zmiana koncepcji działu sprzedaży

i zatrudnieni nie zostaną.

Do powiadomienia należy koniecznie załączyć pozdrowienia i życzenia powodzenia w szukaniu nowej pracy.

Drugi sposób.

Firma także daje ogłoszenie, że zatrudni regionalnego dyrektora sprzedaży, warunki zatrudnienia jak wyżej.

Znowu zjawiają się dziesiątki chętnych, z którymi prowadzone są długie i zachęcające negocjacje.

Na koniec pada deklaracja zatrudnienia kandydata i strony są ?po słowie?.

Kandydat daje wypowiedzenie w swoim dotychczasowym miejscu zatrudnienia.

Gdy zjawia się w umówionym dniu, na podpisanie umowy o pracę, okazuje się, że ?

No właśnie ? znowu zmiana koncepcji.

Nie jest możliwe podpisanie umowy o pracę, ale może pracować jako akwizytor na umowę zlecenie

lub założyć własną działalność i podpisać umowę agencyjną.

Oczywiście będzie to praca na stanowisku Regionalny Dyrektor Sprzedaży lub innym ładnie brzmiącym.

Skoro nie ma już innej pracy ?

Czy takiej ?rekrutacji? można uniknąć? Pewnie tak ale jak?

Artykuł pochodzi z serwisu artykuly.com.pl – żródła darmowych artykułów do przedruku.

Allrisks



 Aktualny PageRank strony expand.info.pl dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO Katalogowanie stron Darmowe pozycjonowanie Elefanta.pl EXPAND Informacje Katalog stron e-gratka